30 October 2014

Still counting

Assalamualaikum w.b.t

I am very seldom or tbh I am very lazy to update my blog.
But this time aku update sebab aku nak cerita pasal someone.
Someone yang bernama Nurul Balqis. Tbh , jarang aku nak cerita pasal orang.
Selain, Umairah dengan Nadhirah. What can I say bout Balqis ( or sometimes I call her Aqish(Manje lah konon :P)) , she is one of my bestfriend.
Nampak macam tak rapat, tapi rapat sebenarnya . Rapat dia tu tak boleh describe.
Kalau dapat bersembang, hushushsuh , semua isu semasa keluar.

Allahu , terima kasih tak terucap kat Allah sebab dah pertemukan aku dengan dia.
Kami sekolah sama since Form 1 . Tapi tak pernah tahu kewujudan dia.
Kewujudan orang lain pun , aku tak pernah tahu! Hahah :P
Aku kenal dia masa Form 3. Tapi memang tak rapat langsung kot.
Tetiba dapat tahu , her dad is one of my dad's aquatainces. Aku rasa semua orang kawan ayah -.- (Ayat nyampah) because my dad is overly-friendly. Banyak cakap seperti aku .
Gelak*

Aku rapat dengan dia masa Form 4 sebabbbbb sebabbbbb ?
Kami tuition private sama-sama dengan Dr Zura to be. :)
Lepastu dia pindah rumah dekat sangat dengan rumah aku,
Obviously , rumah dia sangat gah dari rumah aku . The best memory yang pernah ada kat rumah dia along with our classmates was having our jamuan akhir tahun at her house . Masa form five .
Pilih2 nak hotel, last last rumah dia jadi mangsa! Haha.

Oh okay , back to the episode , lepas tu , aku selalu tumpang dia .
Sampai kekadang aku malas nak pergi tuition sebab aku malu nak tumpang dia.
Jadi , ayah jadi mangsa la kalau tak pergi bowling.
Sebab rumah aku memang jauh dari rumah Zura kalau nak tuition .

Apa yang aku boleh katakan , Balqis ni suci gila otak dia. I mean she is very naive!
Eh ko pehal , kalau aku tahu ada sapa nak take her for granted , memang aku sepak.
Sebab ada benda yang dia taktahu tapi orang lain tahu.
I mean kalau orang lain taktahu , dia pun taktahu juga.
Itu istimewanya Balqis. Hahah.
Tapi since dah masuk degree ni , she is wayyy better.
Tapi masih dikategorikanlah suci otak dia.

I have uncountable memory with her. Banyak sangat. Kalau boleh nak masuk gambar dia masa zaman muda-muda (kami tak tua lagi k) , tapi dulu phone aku kena format , gambar sekolah semua hilang,
Sayang kan?

Balqis , satu aku nak pesan .
Aku rasa aku tak pernah cakap kat ko yang aku sayang ko.
Hopefully friendship kita till jannah (alongside with Nurin too)
Sayang korang dua sangat sangat,
Sama macam aku sayang Umairah dengan Nadhirah :')

Eh sebenarnya banyak aku nak pesan.
Keep your words, and hadam pesanan aku dengan Nurin ,
Jangan bercinta kalau tak ready untuk terluka.
Sebab pedihh wooooo .
Aku pernah rasa sekali .
Sekali je .
Secondtime heartbroken dia someone tu aku tak rasa pedih pun.
I mean aku tak rasa apa . Tetibe aku rasa hebat.
Sebab aku kalau sayang someone tu , memang aku sayang.
Tapi mungkin this time , aku sayang biasa-biasa kot tak macam yang first dulu?
dan aku ada cerita kat kau kan pasal ehem , well I hope dia ultimate yang last aku suka.
Sebab aku dah bosan dah nak cintan cintun. Tak ada masa.
Nak kahwin pun dah malas.
Opppsss we are just macam nak turning into aunties!
Eh pehal  cerita pasal aku. Pasal ko la balqis.
Tapi kalau ko nak rasa pedih tu , rasa la! Hahahah.

Dah , kau belajar je rajin-rajin.
Dah ada duit , dah ready nak pikul tanggungjawab then at that time carilah bakal zauj kau.
Skarang kau dah degree Computer Engineering beb!
Kau dapatkan gelaran IR k!
Sayang ko ! muah

No comments: